Facebook i Instagram bez reklama, zvuči predobro da bi bilo istinito. Ipak, čini se da će vrlo vjerovatno uskoro doći.
Facebook i Instagram bez reklama
Meta, matična kompanija Facebooka i Instagrama, vjerovatno će uskoro predstaviti verzije Facebooka i Instagrama bez reklama u Evropskoj uniji. Kompanija već duže vreme vodi borbu sa EU zbog navodnih kršenja privatnosti svojih ad-tracking usluga. Nova Digital Markets Act (DMA) trebala bi tome stati na kraj.
Evropski odbor za zaštitu podataka (EDPB) je Meta-u izrekao kaznu od 1,3 milijarde dolara zbog prenosa podataka evropskih korisnika u SAD, što predstavlja kršenje Opšte uredbe o zaštiti podataka (GDPR). SAD i EU su potpisale sporazum o prenosu takvih podataka u julu, što je olakšalo ograničavanje društvenih medijskih platformi u ovom pogledu.
Facebook bez reklama: mala začkoljica
Nudeći verzije Facebooka i Instagrama bez reklama, Meta sada pokušava da se pridržava nadolazeće regulative EU. Međutim, kompanija Marka Zuckerberga se naravno ne predaje bez otpora.
Reklame bez verzija postaju deo pretplatničke usluge. Da biste je koristili, morate platiti. Koliko tačno, trenutno nije jasno. Istovremeno, Meta će i dalje nuditi besplatne verzije Facebooka i Instagrama u EU koje će i dalje imati reklame. Kada će pretplatnička usluga biti dostupna, takođe još nije poznato.
Meta Verified možda još skuplji
Očekuje se da će pretplata svakako imati značajnu cijenu, baš kao i trenutne pretplate kod Meta-e. Za Meta Verified plaćate 16,99 eura mjesečno za jedan profil. Želite li dodati još jedan profil? Tada iznosi mjesečno 28,99 eura. Ove pretplate već su dostupne na Instagramu i Facebooku, ali još uvijek sa reklamama.
Verzija platformi bez reklama vjerovatno će takođe biti predstavljena putem ovih pretplata. To će onda postati jedna od prednosti Meta Verified. Vrlo je moguće da će Meta povećati cijene pretplata čim se reklame na Facebooku i Instagramu uklone za pretplatnike.
Novu društvenu platformu Threads
Meta je takođe odgodila lansiranje svoje nove društvene platforme Threads u Evropi zbog problema sa regulativom. Kompanija se čini da se malo zabrinjava zbog nadolazećeg Digital Markets Act, koji zabranjuje kompanijama ponovno korištenje ličnih korisničkih podataka (uključujući ime i lokaciju).