Da li ste ikada razmišljali o tome koliko često mijenjate svoj miš?
Logitech razmatra ‘večnu’ miša uz pretplatu
Logitech, poznat po svojoj širokoj lepezi računalnog pribora, trenutno razmatra inovativan koncept „večnog“ miša, koji bi mogao doći uz pretplatu za redovne nadogradnje softvera, prema rečima CEO Hanneke Faber.
Iako trenutno ne postoje planovi za puštanje ovog proizvoda na tržište, Faber je objasnila koncept u nedavnom intervjuu na podcastu The Verge’s Decoder s Nilayom Patelom. Tim inovacionog centra Logitech-a iz Irske predstavio je Faberu „večnog miša“ dizajniranog da traje mnogo godina. On je „malo teži“ od standardnog miša, te ima „odličan softver i usluge“ koji se stalno ažuriraju.
Ideja „večnog“ miša
„Pre neki dan, u Irskoj, u našem inovacijskom centru, jedan od članova našeg tima pokazao mi je večnog miša u poređenju sa satom. To je lep sat, ne preterano skup, ali ne planiram da ga se ikada odreknem. Dakle, zašto bih bacio miša ili tastaturu ako je to visokokvalitetan, dobro dizajniran miš sa softverom? Večni miš je nešto što želimo postići.“
Logitech namerava da poveća dugovečnost svojih proizvoda kroz premijum uređaje koji se mogu ažurirati tokom vremena. Naravno, pošto je miš jednokratna kupovina, stalne nadogradnje softvera bi morale biti finansirane putem nekog modela usluge.
Pretplata na miša?
Patel je pitao Faber da li može da zamisli miš na pretplatu, na što je odgovorila „moguće“. Faber je detalje objasnila da korisnici „nikada više ne moraju da brinu o [svojim miševima],“ što je slično Logitech-ovim uslugama video konferencija.
Modeli monetizacije
Faber je dalje objasnila da Logitech trenutno nema drugi model monetizacije osim pretplatničkih naknada ili oglašavanja, dodajući da je „zainteresirana“ za večnog miša koji ima poslovni model zasnovan na softverskim nadogradnjama.
„Nastavljamo sa reciklažom i obnavljanjem proizvoda. Sve je to dobro. Ali, rečeno to, intrigira me ideja večnog miša ili večnog rešenja za video konferencije koje jednostavno ažurirate softverom i stvorite poslovni model oko toga.“
Kasnije u intervjuu, Faber je istakla da bi mogao postojati i model gde korisnici zamene miša za noviju verziju, slično kao iPhone Upgrade Program.
„Večni miš može biti miš koji zadržite i mi vam samo šaljemo nadogradnje softvera, ali može biti i miš koji vratite npr. u Best Buy i oni ga obnavljaju i preprodaju, što je još jedan poslovni model. Počeli smo s tim, ali još nismo na skali kojoj je potrebna.“
Finansijski aspekt
Faber je istakla da korisnici prosečno troše oko 26 dolara na miš ili tastaturu, što je „zaista niska cena“ za „stvari koje koristite svaki dan.“ Dodala je da postoji „toliki prostor za stvaranje veće vrednosti u toj oblasti dok činimo ljude produktivnijim.“
Proizvod | Prosečna cena |
---|---|
Miš | 26 USD |
Tastatura | 26 USD |
Potencijalne prednosti i izazovi večnog miša
Prednosti
- Dugotrajnost: Večni miš dizajniran je da traje mnogo godina, što može smanjiti potrebu za čestim zamjenama.
- Softverske nadogradnje: Korisnici bi imali stalan pristup najnovijim funkcijama i poboljšanjima putem redovnih softverskih nadogradnji.
- Ekološki aspekt: Sa manje elektronskog otpada, večni miš može biti zelenija opcija.
Izazovi
- Troškovi pretplate: Dodavanje pretplatničkog modela može povećati troškove za krajnje korisnike, što bi moglo biti prepreka za širu prihvaćenost.
- Tehnički problemi: Održavanje večnog miša bez hardverskih problema može biti izazov, posebno s obzirom na dugovečnost.
- Tržište i konkurencija: Logitech će se suočiti s izazovima u uvjeravanju tržišta i korisnika u prednosti ovog novog modela.
Pregled tržišta
Konkurencija i postojeći proizvodi
Logitech ima značajnu konkurenciju u industriji računalnih perifera. Brendovi poput Razer, Microsoft, i Corsair takođe nude visokokvalitetne uređaje.
Brend | Popularni modeli |
---|---|
Razer | DeathAdder, Naga |
Microsoft | Surface Precision Mouse |
Corsair | Ironclaw, Harpoon |
Trendovi i korisničke potrebe
Moderni korisnici traže uređaje koji su dugotrajni, ekološki prihvatljivi i koji nude najnoviju tehnologiju. Sa sve većom sviješću o ekološkim pitanjima, večni miš može privući one koji su zabrinuti za održivost.
Kako se prijaviti za večnog miša
Ako Logitech odluči lansirati večnog miša, proces prijave i korištenja bi mogao izgledati ovako:
Pretplate
- Registracija na web stranici: Korisnici bi se registrirali na Logitech-ovoj web stranici i odabrali plan pretplate.
- Preuzimanje softvera: Nakon registracije, korisnici bi preuzeli poseban softver za svoj večni miš.
- Redovne nadogradnje: Pretplatnici bi primali redovne softverske nadogradnje, kao i obavijesti o novim funkcionalnostima.
Zamjena starog miša
- Zamjena u trgovinama: Korisnici bi mogli vratiti svoj stari miš u specijalizirane trgovine poput Best Buy za obnovu.
- Online zamjena: Pravljenje narudžbe online i slanje starog miša putem pošte.
Zaključak
Koncept večnog miša uz pretplatu moglo bi označiti značajan pomak u načinu na koji koristimo i doživljavamo računalne periferije. Iako je ovo još uvek u fazi razmatranja, potencijalni model može ponuditi dugotrajne, ekološki prihvatljive opcije za korisnike koje su spremne da prihvate novi način korištenja tehnologije.
Preostaje nam da vidimo kako će Logitech razvijati ovu ideju i kako će ona biti prihvaćena na tržištu. Sigurno je da će mnogi tehnologijski entuzijasti s nestrpljenjem čekati daljnje vijesti o ovom inovativnom proizvodu.